Κυριακή 17 Αυγούστου 2025

1969: Η αφετηρία του ΣΔΙΠ στην Αγία Τριάδα

 

Ιπποκράτειος Πολιτεία, 1969 — ξεκινούν τα χωματουργικά στην πλατεία Αγίας Τριάδας.
Ιστορικά πρόσωπα της ίδιας φάσης: Γεώργιος Νάστος, Αθανάσιος Πάντος (τελευταίος Πρόεδρος του Αναγκαστικού Συνεταιρισμού του κτήματος των 166).Φωτογραφία: Αρχείο [Παναγιώτη Πάντου]

10 δρχ./τ.μ. και ένα σχέδιο: το πρώτο βήμα του ΣΔΙΠ

Το «πρώτο συμφωνητικό» (1969) — με δυο λόγια

Ποιοι;
Γεώργιος Νάστος (πωλητής) & Οικοδ. Συνεταιρισμός Υγειονομικών «Διεθνής Ιπποκράτειος Πολιτεία» – ΣΔΙΠ (αγοραστής) Γεώργιος Νάστος (πωλητής) & Οικοδ. Συνεταιρισμός Υγειονομικών «Διεθνής Ιπποκράτειος Πολιτεία» – ΣΔΙΠ (αγοραστής), νομίμως εκπροσωπούμενος από:

·       Γεώργιο Ζαχαρίου Κράτσα, ιατρό, Πρόεδρο ΣΔΙΠ

·       Σπυρίδωνα Κίμωνα Δοκουμετζίδη, ιατρό, Ταμία ΣΔΙΠ
(κατ’ απόφαση Δ.Σ. 3/22-1-1969)

Τι;
Προσύμφωνο αγοραπωλησίας αγροτικής εκτός σχεδίου έκτασης στην Αγία Τριάδα – Αφίδνες.

Πότε;
31 Μαρτίου 1969, ενώπιον της συμβολαιογράφου Καπανδριτίου Αναστασίας Ιω. Οικονόμου.

 Τα βασικά

  • Τίμημα: 10 δρχ./τ.μ. (το τελικό ποσό μετά από ακριβή καταμέτρηση).
  • Πληρωμή: από τον ΣΔΙΠ εντός 2 μηνών από την έκδοση των απαιτούμενων κρατικών εγκρίσεων.
  • Εγκρίσεις: ρητός όρος — απαιτείται κρατική έγκριση για να υπογραφεί το οριστικό συμβόλαιο.
  • Πολεοδόμηση/εισφορές: βαρύνουν τον ΣΔΙΠ (ένταξη στο σχέδιο, οδοί, πλατείες, σχολεία, εκκλησίες κ.λπ.). Ο πωλητής δεν φέρει ευθύνη για πολεοδόμηση/ρυμοτομίες.
  • Τοπογράφηση: εκκίνηση άμεσα, σχέδια 1:1200 και 1:5000, δαπάνη ΣΔΙΠ.
  • Ασφάλεια ΣΔΙΠ: δυνατότητα υποθήκης για όσα καταβάλλονται μέχρι το οριστικό.
  • Οριστικό συμβόλαιο: προβλέπεται ρητά (άρθρο 223 ΑΚ). Επειδή ο ΣΔΙΠ είναι αγοραστής, δόθηκε ανέκκλητη εντολή να υπογράψει και για λογαριασμό του πωλητή το οριστικό (μηχανισμός “αυτοσύμβασης”, μόνο για αυτή τη συναλλαγή).
  • Διαφορές: λύνονται με διαιτησία· η απόφαση είναι εκτελεστή.

 Τι σημαίνει πρακτικά για μέλος

  1. Από το 1969 ο ΣΔΙΠ αναλαμβάνει να τρέξει την πολεοδόμηση και το κόστος της.
  2. Η συναλλαγή έχει σαφείς δικλείδες: τοπογραφικά, εγκρίσεις, οριστικό, δυνατότητα υποθήκης.
  3. Είναι το ιστορικό θεμέλιο της σχέσης ΣΔΙΠ–Νάστου και εξηγεί τις μετέπειτα κινήσεις (μελέτες, εντάξεις, συμβάσεις).

Ρίσκα/δικλείδες τότε

  • Θα χτιζόταν σίγουρα; Όχι — ήταν εκτός σχεδίου και απαιτούσε εγκρίσεις· ο ΣΔΙΠ αναλάμβανε το ρίσκο/διαδικασία.
  • Ποιος πλήρωνε φόρους/τέλη/συμβολαιογραφικά; Ο ΣΔΙΠ.
  • Αν κάτι στράβωνε; Υπήρχαν ρήτρες (π.χ. επιστροφή αρραβώνα εις διπλούν, υποχρέωση εξασφάλισης διόδου).
  • Υπάρχει το έγγραφο; Ναι — επικυρωμένο αντίγραφο (Καπανδρίτι, 4/11/2003) με υπογραφές μαρτύρων/συμβαλλομένων.

 Τρία «κρατάω αυτό»

  • Νόμιμη, δεσμευτική συμφωνία ΣΔΙΠ–Νάστου για εκτός σχεδίου γη με σαφή βήματα προς το οριστικό.
  • Ο ΣΔΙΠ σηκώνει πολεοδόμηση, εισφορές και συνολικά κόστη.
  • Το προσύμφωνο είναι το ιστορικό θεμέλιο της Αγίας Τριάδας για τον ΣΔΙΠ.

Πηγή: Προσύμφωνο πώλησης αρ. 2105/31-03-1969 (Καπανδρίτι).











Σάββατο 12 Ιουλίου 2025

Ύδρευση στην Ιπποκράτειο Πολιτεία: Το Σύνταγμα απαντά, όχι οι υποσχέσεις





Άρθρο γνώμης

 

του Παναγιώτη Πάντου

Γεν. Γραμματέα ΔΣ Σ.Δ.Ι.Π.

  

Το πρόβλημα της ύδρευσης στην Ιπποκράτειο Πολιτεία δεν είναι τεχνικό. Είναι θεσμικό.

Παρά τις κατά καιρούς δηλώσεις αιρετών, η αλήθεια είναι απλή: η Ιπποκράτειος Πολιτεία (ΙΠ) βρίσκεται εντός εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου από το 1977 (ΦΕΚ Δ’ 560/1977) και, συνεπώς, δικαιούται ίσης μεταχείρισης όσον αφορά την πρόσβαση σε βασικές υποδομές, όπως η ύδρευση.

Το ιδιοκτησιακό της καθεστώς έχει κριθεί οριστικά από το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ 2585/2016), το οποίο αναγνωρίζει τη νομιμότητα των τίτλων κυριότητας και τη θεσμική υπόσταση του Συνεταιρισμού των ιδιοκτητών (Σ.Δ.Ι.Π.). Συνεπώς, το υφιστάμενο δίκτυο ύδρευσης δεν είναι αυθαίρετο ούτε προσωρινής φύσεως.

 


Ποιος πληρώνει; Το Σύνταγμα δίνει την απάντηση

 

Το άρθρο 24 παρ. 3 του Συντάγματος ορίζει ότι τα έργα πολεοδομικής οργάνωσης και βασικών υποδομών επιβαρύνουν τους ωφελούμενους μόνο κατά τον νόμο. Η συγκεκριμένη διάταξη αφορά την κατασκευή έργων (ύδρευση, αποχέτευση, οδοποιία) στο πλαίσιο ένταξης ή αναθεώρησης σχεδίου – και όχι τη συντήρηση και λειτουργία των υφιστάμενων.

Κατά συνέπεια, στη σημερινή φάση, όπου η ΙΠ διαθέτει εγκατεστημένο και λειτουργούν δίκτυο ύδρευσης, η ευθύνη για τη συντήρηση, την επέκταση και τη διασφάλιση της δημόσιας υγείας μετακυλίεται στον Δήμο Ωρωπού.

Η μη ανάληψη αυτής της ευθύνης συνιστά θεσμική παράλειψη.


Οι πολιτικές δηλώσεις είναι ανεπαρκείς

 

Δύο πρόσφατα άρθρα στην εφημερίδα Άποψη (Ιούλιος 2025) – του Δημάρχου και του επικεφαλής της αντιπολίτευσης – περιορίζονται σε γενικόλογες διαπιστώσεις.

Δεν αναφέρονται:

  • Ούτε στην ένταξη της ΙΠ στο σχέδιο πόλης (1977),
  • Ούτε στη νομολογία του ΣτΕ για την κυριότητα και την πολεοδομική νομιμότητα,
  • Ούτε στη δυνατότητα χρηματοδότησης έργων από ΠΔΕ ή Ταμείο Ανάκαμψης,
  • Ούτε σε συγκεκριμένες θεσμικές ενέργειες, όπως προγραμματική σύμβαση Δήμου–Σ.Δ.Ι.Π.,
  • Ούτε στην ένταξη της ΙΠ σε φορέα ύδρευσης όπως η  ΕΥΔΑΠ ή ή σε ανάλογο φορέα ύδρευσης που δύναται να συγκροτηθεί (π.χ. με τη μορφή ΔΕΥΑ) όπως προβλέπεται στο άρθρο 222 του Ν. 3463/2006 (Δημοτικός και Κοινοτικός Κώδικας).

Αντιθέτως, υποβαθμίζουν το ζήτημα σε επίπεδο “τεχνικής εμπλοκής” ή “ειδικής περίπτωσης”, επιχειρώντας να αμφισβητήσουν τη θεσμική ταυτότητα της ΙΠ.


Η Πολιτεία έχει θεσμική υποχρέωση

 

Οι κάτοικοι της ΙΠ δεν ζητούν προνόμια. Ζητούν ίση πρόσβαση σε δημόσια αγαθά, βάσει:

  • του άρθρου 25 του Συντάγματος (ισότητα ενώπιον του νόμου, αρχή αναλογικότητας),
  • του άρθρου 21 παρ. 3 (υγεία ως κοινωνικό αγαθό),
  • και της πάγιας νομολογίας, που αποδέχεται την ανάληψη ευθύνης συντήρησης υποδομών από ΟΤΑ για περιοχές εντός σχεδίου.

Η παρατεταμένη αδιαφορία ή υπεκφυγή του Δήμου Ωρωπού δεν αποτελεί ούτε πολιτική προτεραιότητα ούτε αντικείμενο διαβούλευσης.

Είναι θεσμικό κενό που πρέπει να καλυφθεί.


Τι πρέπει να γίνει

 

  1. Άμεση προγραμματική σύμβαση Δήμου–Σ.Δ.Ι.Π., με σαφείς όρους για τη λειτουργία και συντήρηση του υπάρχοντος δικτύου.
  2. Αναγνώριση του δικτύου ύδρευσης ως βασικής υποδομής κοινής ωφέλειας.
  3. Διεκδίκηση χρηματοδότησης από εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα για αναβάθμιση και επέκταση.
  4. Ένταξη της ΙΠ σε εποπτευόμενο φορέα ύδρευσης, όπως η  ΕΥΔΑΠ ή ή σε ανάλογο φορέα ύδρευσης που δύναται να συγκροτηθεί (π.χ. με τη μορφή ΔΕΥΑ) όπως προβλέπεται στο άρθρο 222 του Ν. 3463/2006 (Δημοτικός και Κοινοτικός Κώδικας).

Το νερό δεν είναι χάρη. Είναι συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα, θεμελιώδες για τη δημόσια υγεία, την ανθρώπινη αξιοπρέπεια και την κοινωνική συνοχή.


Η Ιπποκράτειος Πολιτεία δεν είναι «ειδική περίπτωση», ούτε νομικό παράδοξο. Είναι πολεοδομικά θεμελιωμένος οικισμός, με ρυμοτομικό σχέδιο και αναγνωρισμένη θεσμική υπόσταση.
Το μόνο που ζητά είναι η εφαρμογή του Συντάγματος και της έννομης τάξης. Τίποτα περισσότερο – τίποτα λιγότερο.

 

 

 

Με εκτίμηση

 

Παναγιώτης Πάντος

Γραμματέας ΔΣ ΣΔΙΠ

 

 


 

Κυριακή 29 Ιουνίου 2025

για την Ιπποκράτειο Πολιτεία... από το 21 min Συνεδρίαση Δημοτικού Συμβουλίου 27-06-2025

 


Τακτική Συνεδρίαση Δημοτικού Συμβουλίου 27-06-2025

https://www.youtube.com/live/qXnUVtGJNZU?si=XMi_pMjKrRtsl4ju

για την Ιπποκράτειο Πολιτεία... από το 21 min

 

Για τα μεν έργα υποδομής της ΙΠ ο σχετικός φάκελος πρέπει να είναι σε κάποιο αρχείο της ΤΥ του Δήμου Ωρωπού

Οι υπηρεσίες του Δήμου Ωρωπού να εντοπίσουν τον φάκελο για να έχει νόημα κάθε συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο

https://ippokrateiospoliteia.blogspot.com/2018/08/blog-post_6.html

Για το θέμα της ύδρευσης η δέσμευση του Προέδρου του ΔΣ Ωρωπού παραμένει υπόσχεση..., από τις 18 Φεβρουαρίου 2020

https://ippokrateiospoliteia.blogspot.com/2020/04/blog-post_21.html

η δέσμευση του Πρόεδρου του Δημοτικού Συμβουλίου Ωρωπού κ. Γιώργου Αρμυριώτη για τροποποίηση του κανονισμού ύδρευσης στο άμεσο μέλλον, σε συνέχεια της ανάδειξης του θέματος από τον Πρόεδρο του ΔΣ ΣΔΙΠ κ. Κ. Κραββαρίτη στη συνεδρίαση της 18ης Φεβρουαρίου 2020.

https://youtu.be/WT5gf-jsWDI?si=IKEJ_mGP9KVR-gIP

η συζήτηση για την ύδρευση μετά τις 2 h & 4 min

Τρίτη 27 Μαΐου 2025

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΤΑΚΤΙΚΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ 2025 (Τετάρτη 18 Ιουνίου 2025)


 

Καλούνται τα μέλη του Οικοδομικού Συνεταιρισμού Υγειονομικών, με την επωνυμία Οικοδομικός Συνεταιρισμός Υγειονομικών ΔΙΕΘΝΗΣ ΙΠΠΟΚΡΑΤΕΙΟΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΣΥΝ.Π.Ε., Λ. Αλεξάνδρας 44, Αθήνα, σε Τακτική Γενική Συνέλευση (ΓΣ) την 4η Ιουνίου 2025, ημέρα Τετάρτη  και ώρα 6 μ.μ. στην αίθουσα ‘’ΘΑΛΕΙΑ’’ του Ξενοδοχείου ΖΑΦΟΛΙΑ, οδός Λ. Αλεξάνδρας, αριθ. 87 Αθήνα. Στην αίθουσα θα εισέλθουν ΜΟΝΟ τα μέλη και οι ειδικοί συνεργάτες. Η Γενική Συνέλευση θα βιντεοσκοπηθεί. Σχετικές οδηγίες θα αναρτηθούν και στον ιστότοπο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης του ΣΔΙΠ.

 

Τα θέματα ημερήσιας διάταξης είναι τα ακόλουθα:

  1. Έγκριση εγγραφών νέων μελών και διαγραφών (άρθρα 5 §4, και 6 του καταστατικού).
  2. Λογοδοσία Διοικήσεως, έγκριση πεπραγμένων (Διοικητικός και Ταμειακός Απολογισμός,-Ανακοινώσεις και  Ενημερώσεις).
  3. Έκθεση Εποπτικού Συμβουλίου επί του Διοικητικού και Ταμειακού απολογισμού του έτους 2024 και του προϋπολογισμού 2026.
  4. Έγκριση Προϋπολογισμού 2026, προϋπολογισμός εξόδων διαχειρίσεως και έργων.
  5. Συμπληρώσεις Επιτροπών Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού, Περιουσίας και Τεχνικής Υποστήριξης, Πολιτισμού και Περιβάλλοντος.
  6. Εκλογή τακτικών και αναπληρωματικών μελών του Διοικητικού και Εποπτικού Συμβουλίου μέχρι λήξεως της θητείας. Αιτήσεις υποψηφιοτήτων το αργότερο μέχρι 30-5-2025.

 

Σε περίπτωση μη επίτευξης απαρτίας την πιο πάνω ημερομηνία, η Γενική Συνέλευση θα επαναληφθεί, την επόμενη Τετάρτη 11 Ιουνίου 2025. Σε περίπτωση και εκ νέου μη επίτευξης απαρτίας την πιο πάνω ημερομηνία, η Γενική Συνέλευση θα πραγματοποιηθεί την επόμενη Τετάρτη 18 Ιουνίου 2025 χωρίς νεότερη πρόσκληση. Για την αποφυγή ταλαιπωρίας, επισημαίνεται ότι συνήθως η ΓΣ διεξάγεται για λόγους απαρτίας στην 3η επαναληπτική συνεδρίαση.  

Λόγω της σπουδαιότητας των θεμάτων, η παρουσία όλων μας είναι σημαντική.




 



Τρίτη 1 Απριλίου 2025

Καθαρισμοί οικοπέδων υποχρεώσεις

 


Για την Ιπποκράτειο Πολιτεία περισσότερες πληροφορίες στον σύνδεσμο : https://ippokrateiospoliteia.blogspot.com/2024/04/blog-post_15.html

Για την φετινή  περίοδο και από 1 Απριλίου 2025  ισχύει MONO το τιμολόγιο σε 500€/ στρέμμα συν ΦΠΑ 24%


Πέμπτη 13 Φεβρουαρίου 2025

Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ωρωπού στις 6-2-2025


Αναφορές για τα ζητήματα της ΙΠ και τις δράσεις του ΣΔΙΠ στον σύνδεσμο του video

https://www.youtube.com/live/kZsa0ac0ANw?si=Iqtx3EnWqzOPYELC

και ειδικότερα στα σημεία :

 

Για τις μηνύσεις ΣΔΙΠ, Δεδε, Πάντου κατά Ηλιάσκου

Για την μήνυση ΣΔΙΠ για την πυρκαγιά 2021

Για τα έργα υποδομής του οικισμού στην ΙΠ

 

από το 39 min και μετά

από το 1h κ 03 min & 38 sec

στο 1h 08 min

στο 1h κ 10 min

Για όσους ενδιαφέρονται για τα πραγματικά ζητήματα της ΙΠ

https://ippokrateiospoliteia.blogspot.com/2018/04/blog-post_23.html

https://ippokrateiospoliteia.blogspot.com/2018/08/blog-post_6.html

https://ippokrateiospoliteia.blogspot.com/2021/07/blog-post_29.html

 

Έγκυρη πληροφόρηση για την ΙΠ

https://sdip.gr/

https://ippokrateiospoliteia.blogspot.com/

 

Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2025

Γενική Συνέλευση ΣΔΙΠ 2024

 


Πραγματοποιήθηκε η Γενική Συνέλευση 2024 του ΣΔΙΠ στις 16 Δεκεμβρίου 2024 στο ξενοδοχείο Ζαφόλια.

Τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας:

Ομόφωνα

Έγκριση εγγραφών νέων μελών και διαγραφών (άρθρα 5 §4, και 6 του καταστατικού).

κατά απόλυτη πλειοψηφία

Λογοδοσία Διοικήσεως, έγκριση πεπραγμένων (Διοικητικός και Ταμειακός Απολογισμός,-Ανακοινώσεις και Ενημερώσεις). Απαλλαγή ή μη των Διοικήσεων από πάσης ευθύνης, για τα έτη 2023 και 2024.

Έγκριση Προϋπολογισμού 2025, προϋπολογισμός εξόδων διαχειρίσεως και έργων.

Έγκριση ενεργειών σχετικά με τις προβλεπόμενες περιοδικές επαναλήψεις καθαρισμών οικοπέδων στην ΙΠ, σύμφωνα με τη μελέτη πυροπροστασίας του ΣΔΙΠ.

https://ippokrateiospoliteia.blogspot.com/2018/04/blog-post_23.html

Το video της συνεδρίασης για την ενημέρωση σας στον σύνδεσμο :










Πέμπτη 16 Ιανουαρίου 2025

Η νομική υποστήριξη του ΣΔΙΠ


Με επιτυχία αντιμετωπίστηκαν σε πρώτο βαθμό δύο (2) σημαντικές αγωγές που στρέφονταν κατά του Συνεταιρισμού με τις οποίες διεκδικούσαν εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ καθώς αρκετά οικόπεδα ιδιοκτησίας του.

Αρχικά με την υπ’ αριθμόν 2917/2024 απόφαση του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Αθηνών, απορρίφθηκε αγωγή με την οποία ο ενάγων αξίωνε από τον Συνεταιρισμό την καταβολή ποσού μισού εκατομμυρίου ευρώ (500.000) για δήθεν δάνειο που είχε χορηγήσει στον Συνεταιρισμό. Το Δικαστήριο, απέρριψε την αγωγή γιατί ο ενάγων δεν είχε καταβάλει το Δικαστικό ένσημο. Επί της ανωτέρω απόφασης ο ενάγων άσκησε έφεση.

Ακολούθως με την υπ’ αριθμόν 3590/2024 απόφαση του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Αθηνών απορρίφθηκε η αγωγή με την οποία οι ενάγοντες διεκδικούσαν από το Συνεταιρισμό δεκαεπτά (17) οικόπεδα κατοικίας συνολικής αντικειμενικής αξίας ενός εκατομμυρίου διακοσίων χιλιάδων ευρώ (1.200.000) και εμπορικής αξίας άνω του ενάμιση εκατομμυρίου ευρώ (1.500.000). Το Δικαστήριο έκρινε ότι αόριστα ο ενάγων διεκδικούσε τα ανωτέρω οικόπεδα και ότι δεν είχε συμβολαιογραφικές πράξεις για τα οικόπεδα που διεκδικούσε, παρά το γεγονός ότι τα παλαιότερα Διοικητικά Συμβούλια είχαν, με προθυμία, αναγνωρίσει τα ανύπαρκτα δικαιώματά του και έκρινε αβάσιμες τις εκχωρήσεις που αναφέρονταν στην αγωγή αυτή.

Επισημαίνεται ότι για τις ίδιες ως άνω αξιώσεις είχαν οι ίδιοι ενάγοντες προσπαθήσει ανεπιτυχώς να λάβουν ασφαλιστικά μέτρα κατά του Συνεταιρισμού με αίτημα, να δεσμευτούν όλα σχεδόν τα ακίνητα του Συνεταιρισμού για την εξασφάλιση των απαιτήσεών τους, δηλαδή να δεσμευθούν 45 οικόπεδα του Συνεταιρισμού για την αξίωση που είχαν για 17 οικόπεδα και για το ποσό των 465.000 ευρώ προερχόμενο από δήθεν δάνειο, αίτηση η οποία απορρίφθηκε. Την υπόθεση αυτή είχε αντικρούσει ο Δικηγόρος Θωμόπουλος Πολυχρόνης.

Αμφότερες τις υποθέσεις χειρίστηκαν οι Δικηγόροι Αθηνών Αθανάσιος Θωμόπουλος και Μαρίνα Κροντήρη με συνολική αμοιβή 14.000 ευρώ + ΦΠΑ, σύμφωνα με εργολαβικό, αμοιβή σημαντικά μικρότερη από εκείνη που προβλέπει ο κώδικας Δικηγόρων (σ.σ. ο κώδικας προβλέπει ελάχιστη αμοιβή το 0,5% επί της αξίας της Δίκης για κάθε Δικηγόρο) προς όφελος του Συνεταιρισμού.

 


Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου 2024

Ευχές...!!!

 



Θερμές ευχές για χαρούμενες γιορτές, γεμάτες υγεία και ευτυχία για εσάς, τις οικογένειες σας και τους αγαπημένους σας !!!,

Καλά Χριστούγεννα & καλή χρονιά το 2025 !!!

 

το ΔΣ & ΕΣ

ΔΙΕΘΝΗΣ ΙΠΠΟΚΡΑΤΕΙΟΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΣΥΝ.ΠΕ.

Λεωφ. Αλεξάνδρας 44, 114 73 Αθήνα

Τηλ: +30 210 823 2348, www.sdip.gr

 


Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024

Πρόσκληση Τακτικής Γενικής Συνέλευσης 2024

 


Καλούνται τα μέλη του Οικοδομικού Συνεταιρισμού Υγειονομικών, με την επωνυμία Οικοδομικός Συνεταιρισμός Υγειονομικών ΔΙΕΘΝΗΣ ΙΠΠΟΚΡΑΤΕΙΟΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΣΥΝ.Π.Ε., Λ. Αλεξάνδρας 44, Αθήνα, σε Τακτική Γενική Συνέλευση (ΓΣ) την 2α  Δεκεμβρίου 2024, ημέρα Δευτέρα  και ώρα 6 μ.μ. στην αίθουσα ‘’ΘΑΛΕΙΑ’’ του Ξενοδοχείου ΖΑΦΟΛΙΑ, οδός Λ. Αλεξάνδρας, αριθ. 87 Αθήνα. Στην αίθουσα θα εισέλθουν ΜΟΝΟ τα μέλη και οι ειδικοί συνεργάτες. Η Γενική Συνέλευση θα βιντεοσκοπηθεί. Σχετικές οδηγίες θα αναρτηθούν και στον ιστότοπο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης του ΣΔΙΠ.

Τα θέματα ημερήσιας διάταξης είναι τα ακόλουθα:

  1. Έγκριση εγγραφών νέων μελών και διαγραφών (άρθρα 5 §4, και 6 του καταστατικού).
  2. Λογοδοσία Διοικήσεως, έγκριση πεπραγμένων (Διοικητικός και Ταμειακός Απολογισμός,-Ανακοινώσεις και  Ενημερώσεις). Απαλλαγή ή μη των Διοικήσεων από πάσης ευθύνης, για τα έτη 2023 και 2024.
  3. Έκθεση Εποπτικού Συμβουλίου επί του Διοικητικού και Ταμειακού απολογισμού του έτους 2023 και του προϋπολογισμού 2025.
  4. Έγκριση Προϋπολογισμού 2025, προϋπολογισμός εξόδων διαχειρίσεως και έργων.
  5. Ενημέρωση επί της εκποίησης ακινήτων (οικοπέδων κατοικίας) του ΣΔΙΠ σε τρέχουσα εμπορική αξία.
  6. Έγκριση ενεργειών σχετικά με τις προβλεπόμενες περιοδικές επαναλήψεις καθαρισμών οικοπέδων στην ΙΠ, σύμφωνα με τη μελέτη πυροπροστασίας του ΣΔΙΠ.
  7. Συμπληρώσεις Επιτροπών Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού, Περιουσίας και Τεχνικής Υποστήριξης, Πολιτισμού και Περιβάλλοντος.

Σε περίπτωση μη επίτευξης απαρτίας την πιο πάνω ημερομηνία, η Γενική Συνέλευση θα επαναληφθεί, την επόμενη Δευτέρα 9 Δεκεμβρίου 2024. Σε περίπτωση και εκ νέου μη επίτευξης απαρτίας την πιο πάνω ημερομηνία, η Γενική Συνέλευση θα πραγματοποιηθεί την επόμενη Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου 2024 χωρίς νεότερη πρόσκληση. Για την αποφυγή ταλαιπωρίας, επισημαίνεται ότι συνήθως η ΓΣ διεξάγεται για λόγους απαρτίας στην 3η επαναληπτική συνεδρίαση.  

Λόγω της σπουδαιότητας των θεμάτων, η παρουσία όλων μας είναι σημαντική.

 




Δευτέρα 1 Ιουλίου 2024

Ναι από Κικίλια στο αίτημα της ΠΟΜΙΔΑ: Παράταση δηλώσεων για τα ακαθάριστα οικόπεδα μέχρι 15 Ιουλίου!

 


Παράταση της προθεσμίας υποβολής των δηλώσεων για τα ακαθάριστα οικόπεδα στην πλατφόρμα akatharista.apps.gov.gr μέχρι τις 15 Ιουλίου ανακοίνωσε το Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, κατόπιν αιτήματος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ακινήτων (ΠΟΜΙΔΑ).

Σύμφωνα, δε με την ανακοίνωση του Υπουργείου 459.252 πολίτες έχουν δηλώσει έως σήμερα στην πλατφόρμα ότι έχουν καθαρίσει τα οικόπεδά τους, ενώ μόνο τις τελευταίες 4 ημέρες υποβλήθηκαν πάνω από 189.500 δηλώσεις.

Η ανακοίνωση του Υπουργείου για τα ακαθάριστα οικόπεδα

Μια νέα κουλτούρα πρόληψης φαίνεται ότι διαμορφώνεται στους πολίτες της χώρας, όπως καταδεικνύουν οι δηλώσεις στην πλατφόρμα του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας akatharista.apps.gov.gr.

459.252 πολίτες έχουν δηλώσει έως σήμερα στην πλατφόρμα ότι έχουν καθαρίσει τα οικόπεδά τους. Μόνο τις τελευταίες 4 ημέρες υποβλήθηκαν πάνω από 189.500 δηλώσεις, που αποδεικνύει ότι οι πολίτες αντιλαμβάνονται πόσο κρίσιμο είναι να καθαρίζουν τις περιουσίες τους. Με αυτό τον τρόπο προστατεύουμε τις ιδιοκτησίες μας, τους γείτονές μας και τον τόπο μας και συμβάλλουμε καθοριστικά στις προσπάθειες που καταβάλλουν  οι πυροσβέστες και όλες οι δυνάμεις  Πολιτικής Προστασίας κατά τη δύσκολη αντιπυρική περίοδο που διανύουμε.

Για αυτό το λόγο, προκειμένου να ολοκληρωθεί η καθολική προσπάθεια καθαρισμών από τους πολίτες- και μετά από σχετικό αίτημα της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ακινήτων(ΠΟΜΙΔΑ)- αποφασίστηκε η παράταση της προθεσμίας υποβολής των δηλώσεων στην πλατφόρμα μέχρι τις 15.07.2024.

 

Στράτος Ι. Παραδιάς

Δικηγόρος Α.Π.

Πρόεδρος ΠΟΜΙΔΑ & UIPI

Σοφοκλέους 7, Αθήνα 10559

Τηλ. 210-3216141

Κιν. 6944597700

stratos@paradias.gr

www.paradias.gr

www.pomida.gr

www.uipi.com


Δευτέρα 10 Ιουνίου 2024

Οικόπεδα: στην πλατφόρμα και ανώνυμες καταγγελίες – Οδηγός για ιδιοκτήτες

 




Στην πλατφόρμα δηλώσεων καθαρισμού οικοπέδων από τους ιδιοκτήτες, που τηρούν τη νομιμότητα και υλοποιούν τα μέτρα για την πρόληψη από πυρκαγιές άνοιξε και η εφαρμογή που δίνει τη δυνατότητα σε πολίτες να προβαίνουν ψηφιακά σε καταγγελίες για ακαθάριστα οικόπεδα, οι οποίες μπορούν να γίνονται και ανώνυμα. Οδηγός 20 ερωτήσεων και απαντήσεων τι ισχύει για τα μέτρα.

Στην πλατφόρμα “ακαθάριστα οικόπεδα”, που έθεσαν σε εφαρμογή τα Υπουργεία λιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης , όπως προβλέπει η σχετική υπουργική απόφαση παράλληλα με τη «Δήλωση Καθαρισμού Ιδιοκτησίας» άνοιξε και η νέα εφαρμογή «Ψηφιακές Καταγγελίες», που δίνει τη δυνατότητα ψηφιακής καταγγελίας από πολίτες για ακαθάριστα οικόπεδα.

Οι καταγγελίες είναι δυνατόν να γίνουν τόσο επώνυμα, όσο και ανώνυμα αφού ο χρήστης μέσω της πλατφόρμα προηγουμένως συνδεθεί στο taxis net και ταυτοποιηθεί. Οι  πολίτες θα μπορούν να κάνουν ανώνυμες καταγγελίες δηλαδή χωρίς να δημοσιοποιούνται τα στοιχεία τους – εφόσον το επιλέξουν από την εφαρμογή – αλλά σε περίπτωση κατάχρησης ή ψεύτικης αναφοράς θα είναι δυνατός ο εντοπισμός τους μέσω της αρχικής ταυτοποίησης. Οι καταγγελίες θα κοινοποιούνται στην Πυροσβεστική Υπηρεσία αλλά και στους οικείους Δήμους όπου οι αρμόδιοι υπάλληλοι των υπηρεσιών θα μπορούν να κάνουν ελέγχους.

Δυσκολος ο εντοπισμός των ιδιοκτητών

Θα φανεί στην πράξη εάν οι ανώνυμες καταγγελίες πολιτών θα λειτουργήσουν ως μοχλός πίεσης προς αδιάφορους ιδιοκτήτες να καθαρίσουν τα οικόπεδα τους, όπως φαίνεται ότι σκέφτηκαν αυτοί που θεσμοθέτησαν τη σχετική εφαρμογή, ή θα γίνει κατάχρηση της δυνατότητας από βροχή αδιευκρίνιστων καταγγελιών, που τελικώς θα εμπλέξουν σε περιπέτειες ανύποπτους ιδιοκτήτες και θα επιβαρύνουν το έργο των Δήμων και της Πυροσβεστικής, χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα.

Σημειώνεται ότι δεν έχει γίνει ακόμη η σύνδεση της πλατφόρμας για τα οικόπεδα με το Κτηματολόγιο και Δήμοι και Πυροσβεστική θα αδυνατούν να εντοπίσουν τους καταγγελλόμενους ιδιοκτήτες ιδίως σε χιλιάδες ιδιοκτησίες ανά τη χώρα που  έχουν κληρονομικές και ιδιοκτησιακές εκκρεμότητες.

Πως γίνεται η καταγγελία

Όσοι θελήσουν να κάνουν καταγγελία για ακαθάριστα οικόπεδα μπορούν να υποβάλλουν ηλεκτρονικά την αναφορά ή καταγγελία τους και να παραλάβουν την απάντηση στην προσωπική τους θυρίδα στο gov.gr ως εξής:

Μέσω της πλατφόρμας για τα ακαθάριστα οικόπεδα  στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://akatharista.apps.gov.gr συνδέονται με τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασής τους στο TaxisNet ή τους κωδικούς e – Banking.

Καταχωρούν και επιβεβαιώνουν στην εφαρμογή τα στοιχεία που απαιτούνται, επισυνάπτουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά και υποβάλλουν την αναφορά ή την καταγγελία τους.

Ακολούθως μετά την υποβολή, η αναφορά ή καταγγελία αποστέλλεται ηλεκτρονικά στη θυρίδα του Πυροσβεστικού Σώματος, στην αρμόδια Διοίκηση Πυροσβεστικών Υπηρεσιών για έλεγχο και ολοκλήρωση της διαδικασίας. Επίσης ενημερώνονται και οι υπηρεσίες Περιβάλλοντος των Δήμων που έχουν επιφορτιστεί με τις καταγγελίες των πολιτών.

Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας οι πολίτες ενημερώνονται με e-mail στην ηλεκτρονική διεύθυνση που έχουν καταθέσει ή και SMS στον αριθμό κινητού τηλεφώνου, που έχουν δηλώσει στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας, στο emep.gov.gr.

Η απάντηση αποστέλλεται στην προσωπική θυρίδα του πολίτη στο gov.gr και φέρει τα χαρακτηριστικά εγκυρότητας του gov.gr, δηλαδή μοναδικό κωδικό αριθμό σε αλφαριθμητική μορφή και σε μορφή QR, καθώς και προηγμένη ηλεκτρονική υπογραφή του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και έχει ισχύ όταν διακινείται τόσο ως ηλεκτρονικό έγγραφο, όσο και ως έντυπο έγγραφο.

Οδηγός 20 ερωτήσεων απαντήσεων για τους ιδιοκτήτες οικοπέδων

1. Ποιοι είναι υπόχρεοι υποβολής δήλωσης καθαρισμού;

Οι ιδιοκτήτες, νομείς, επικαρπωτές, μισθωτές ή υπομισθωτές οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων που βρίσκονται σε:

  1. περιοχές εντός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων,
  2. περιοχές εντός ορίων οικισμών χωρίς εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο,
  3. εκτάσεις που βρίσκονται εντός ακτίνας 100 μ. από τα όρια των ανωτέρω περ.(α) και (β), κατόπιν ενημέρωσης της αρμόδιας δασικής υπηρεσίας και
  4. εκτός σχεδίου γήπεδα με κτίσμα, για τις εκτάσεις που δεν υπάγονται στις διατάξεις της δασικής νομοθεσίας, σύμφωνα με τον δασικό χάρτη της περιοχής και κατόπιν ενημέρωσης της αρμόδιας δασικής υπηρεσίας .

2. Εξαιρούνται κάποιοι από την υποχρέωση υποβολής δήλωσης καθαρισμού;

Από το πεδίο εφαρμογής της παρούσας εξαιρούνται οι διαμορφωμένοι, συντηρημένοι κήποι φυτεμένες επιφάνειες ακάλυπτων χώρων κτιρίων, πολυκατοικιών, κ.α. των περιοχών και εκτάσεων της ερώτησης 1.

3. Είμαι υποχρεωμένος σε αρνητική δήλωση εφόσον δεν είμαι υπόχρεος;

Όχι δεν υπάρχει υποχρέωση αρνητικής δήλωσης εφόσον δεν είστε υπόχρεος.

4. Ποιο χρονικό διάστημα πρέπει να καθαρίζω

Σύμφωνα με τα οριζόμενα της υποπερ. 26 της περ. β’ της παρ. Ι του άρθρου 75 του ν.3463/2006 «Κύρωση του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων» (Α’ 114), και το άρθρο 53Α του ν.4662/2020 (Α΄27), οι ιδιοκτήτες, νομείς, επικαρπωτές, μισθωτές ή υπομισθωτές οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων υποχρεούνται να προβαίνουν σε καθαρισμό των ανωτέρω χώρων κατά το χρονικό διάστημα από την 1η μέχρι την 30η Απριλίου εκάστου έτους και να τους συντηρούν καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, ήτοι από 1η Μαΐου έως 31 Οκτωβρίου.

5. Τι προβλέπει ο καθαρισμός;

Ο απαιτούμενος καθαρισμός περιλαμβάνει:

  1. Υλοτομία και απομάκρυνση των ξερών και σπασμένων δέντρων και κλαδιών, καθώς και των κλαδιών που βρίσκονται σε άμεση επαφή με κτίσμα.
  2. Απομάκρυνση της καύσιμης φυτικής ύλης που βρίσκεται στην επιφάνεια του εδάφους όπως ενδεικτικά το φυλλόστρωμα, τα ξερά χόρτα και τα κατακείμενα ξερά κλαδιά.
  3. Αποκλάδωση της βάσης της κόμης των δέντρων και αύξηση του ύψους έναρξής της από την επιφάνεια του εδάφους, ανάλογα με την ηλικία και το είδος του δέντρου.
  4. Αραίωση της θαμνώδους βλάστησης ως προς την κάλυψη του εδάφους.
  5. Απομάκρυνση τυχόν άλλων εγκαταλελειμμένων καυστών, αναφλέξιμων, εκρήξιμων ή εύφλεκτων υλικών, αντικειμένων και απορριμμάτων.
  6. Ασφαλή συλλογή και μεταφορά όλων των υπολειμμάτων καθαρισμού.

6. Μέχρι πότε πρέπει να υποβάλλω τη δήλωση; Τι ισχύει ειδικά για το έτος 2024;

Οι υπόχρεοι για την υποβολή υπεύθυνης δήλωσης οφείλουν μέχρι την 30η Απριλίου κάθε έτους να προβαίνουν στην υποβολή αυτής στο Εθνικό Μητρώο τήρησης μέτρων προληπτικής πυροπροστασίας του άρθρου 53Α του ν.4662/2020 (Α΄ 27), μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας (Υ.Κ.Κ.Π.Π.) (akatharista.apps.gov.gr), ως προς την εκπλήρωση των υποχρεώσεων πυροπροστασίας των ιδιοκτησιών τους.

Για το πρώτο έτος σύστασης του μητρώου ως καταληκτική ημερομηνία υποβολής υπεύθυνης δήλωσης των υπόχρεων ορίζεται η 30η Ιουνίου 2024 (υπ’ αριθ. ΥΠ 790/27.05.24 Απόφαση Υπουργού Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Β’ 2987).

7. Το οικόπεδο ανήκει σε περισσότερους από έναν ιδιοκτήτες. Απαιτείται να κάνουν δήλωση καθαρισμού όλοι οι ιδιοκτήτες;

Όχι, αρκεί ένας εκ των ιδιοκτητών να υποβάλει δήλωση καθαρισμού.

8. Δεν γνωρίζω τον ΚΑΕΚ του οικοπέδου μου, πως μπορώ να τον βρώ;

Για την εύρεση του ΚΑΕΚ μπορείτε να συνδεθείτε στην ψηφιακή υπηρεσία του Ελληνικού Κτηματολογίου.

Συμβουλευτείτε τις Οδηγίες χρήσης / Δήλωση καθαρισμού.

9. Συμπληρώνω τον ΚΑΕΚ του οικοπέδου μου αλλά μου εμφανίζεται το μήνυμα «Δεν βρέθηκε οικόπεδο ή δεν έχει ολοκληρωθεί η κτηματογράφηση του». Τί λύσεις έχω;

Σε περίπτωση που δεν έχει ολοκληρωθεί η κτηματογράφηση του οικόπεδου Θα πρέπει να επιλέξετε «Συντεταγμένες (πρότυπο ΕΓΣΑ’87)». Συμβουλευτείτε τις Οδηγίες χρήσης / Δήλωση καθαρισμού.

Σε περίπτωση που έχει ολοκληρωθεί η κτηματογράφηση του οικόπεδου και παρόλα αυτά εμφανίζεται το παραπάνω μήνυμα, τότε αυτό μπορεί να σημαίνει ότι στο οικόπεδο έχει μεταβιβαστεί η υψηλή κυριότητα (π.χ στα τέκνα). Επομένως, υπόχρεοι για τη Δήλωση Καθαρισμού είναι οι έχοντες την υψηλή κυριότητα.

10. Συμπληρώνω τις συντεταγμένες (Χ,Υ) του οικοπέδου μου αλλά μου εμφανίζεται το μήνυμα «Οι συντεταγμένες που εισάγατε ανήκουν σε οικόπεδο που δεν έχει ακόμα καταχωρηθεί στο Ελληνικό Κτηματολόγιο». Μπορώ να συνεχίσω τη δήλωση καθαρισμού;

Ναι, μπορείτε να συνεχίσετε κανονικά τη διαδικασία συμπληρώνοντας όλα τα υποχρεωτικά πεδία της δήλωσης.

11. Στην καρτέλα «Ενέργειες Πυρασφαλείας» συμπληρώνω μόνο τα πεδία που έχω ολοκληρώσει και δεν μπορώ να επιλέξω το πεδίο «Υποβολή»;

Στην τελευταία καρτέλα του Μητρώου Δήλωσης Καθαρισμού είναι υποχρεωτική η συμπλήρωση και των έξι επιλογών. Εφόσον κάποια από τις ενέργειες που αναγράφονται δεν έχετε την υποχρέωση να προβείτε, επιλέγετε «ΟΧΙ/ΔΕΝ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ».

12. Υπέβαλα τη δήλωση αλλά διαπίστωσα ότι έχω συμπληρώσει λάθος κάποιο/α από τα πεδία. Υπάρχει τρόπος ακύρωσης της υποβληθείσας δήλωσης;

Όχι, δεν υπάρχει τρόπος ακύρωσης/συμπλήρωσης/διόρθωσης της υποβληθείσας δήλωσης.

13. Τι κυρώσεις υπάρχουν σε μη υποβολή δήλωσης;

Στους υπόχρεους που δεν υποβάλλουν τη δήλωση, επιβάλλεται πρόστιμο ύψους χιλίων (1.000) ευρώ.

14. Τι κυρώσεις υπάρχουν σε υποβολή ψευδούς δήλωσης;

Η υποβολή ψευδούς δήλωσης στο Εθνικό Μητρώο, ως προς την τήρηση της σχετικής υποχρέωσης, τιμωρείται με ποινή φυλάκισης τουλάχιστον δύο (2) ετών και χρηματική ποινή εκατόν ογδόντα (180) έως τριακόσιες εξήντα (360) ημερήσιες μονάδες. Το ύψος της κάθε ημερήσιας μονάδας δεν μπορεί να είναι κατώτερο από εβδομήντα (70) ευρώ, ούτε ανώτερο από εκατό πενήντα (150) ευρώ.

15. Υπέβαλα τη δήλωση καθαρισμού στο Μητρώο (akatharista.apps.gov.gr). Απαιτείται να την αποστείλω και στον δήμο;

Όχι, ο δήμος έχει πρόσβαση στην εφαρμογή και δεν απαιτείται να κάνετε κάποια άλλη ενέργεια.

16. Σε περίπτωση μη δήλωσης δίνεται συγκατάθεση για αυτεπάγγελτο καθαρισμό;

Σε κάθε περίπτωση άπρακτης παρέλευσης της προθεσμίας δήλωσης καθαρισμού, τεκμαίρεται ως παρασχεθείσα η συναίνεση του υπόχρεου στη διενέργεια καθαρισμού του οικοπέδου του από τον οικείο δήμο.

17. Είμαι υποχρεωμένος αφού καθαρίσω να απομακρύνω τα υπολείμματα καθαρισμού;

Οι υπόχρεοι οφείλουν για την απομάκρυνση τυχόν άλλα εγκαταλελειμμένων καυστών, αναφλέξιμων, εκρήξιμων ή εύφλεκτων υλικών, αντικειμένων και απορριμμάτων καθώς και στην ασφαλή συλλογή και μεταφορά όλων των υπολειμμάτων καθαρισμού. Επιπροσθέτως ακολουθούν τα προβλεπόμενα των διατάξεων του ν.4819/2021 (Α΄ 129) και της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/199776/2429/2021 κοινής υπουργικής απόφασης (Β΄ 5888), αναφορικά με τις υποχρεώσεις των πολιτών για τα απόβλητα κηπουρικών εργασιών και τις υποχρεώσεις ως προς την καθαριότητα των πεζοδρομίων.

18. Από ποιους διενεργείται ο έλεγχος;

Για την ορθή τήρηση του Μητρώου: α) καθιερώνεται η διενέργεια δειγματοληπτικών ελέγχων, και β) ανατίθεται στο πυροσβεστικό σώμα και στους οικείους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.), από κοινού ή μεμονωμένα, να διενεργούν ελέγχους και με χρήση σύγχρονων ηλεκτρονικών μέσων καταγραφής ή απεικόνισης της τήρησης των μέτρων προληπτικής πυροπροστασίας, ανά ιδιοκτησία.

19. Ποιες αρμοδιότητες έχει ο οικείος δήμος;

Στις αρμοδιότητες των Δήμων περιλαμβάνονται:

  • Η ενημέρωση των υπόχρεων, έως την 31η Μαρτίου εκάστου έτους, με κάθε πρόσφορο μέσο, για το περιεχόμενο της υποχρέωσης καθαρισμού, όπως μεανάρτηση στην ιστοσελίδα και στον πίνακα ανακοινώσεων του οικείου Δήμου, αποστολή ενημερωτικού υλικού στην ταχυδρομική ή ηλεκτρονική διεύθυνση του υπόχρεου ή τυχόν αντικλήτου του, ενημερώσεις στα καταστήματα του Δήμου ή των Δημοτικών Διαμερισμάτων, σε τοπικούς φορείς και συλλόγους, σε συνεργασία με την οικεία Πυροσβεστική Υπηρεσία.
  • Kαθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, ήτοι από 1η Μάϊου έως και 31 Οκτωβρίου, η διενέργεια αυτεπάγγελτης αυτοψίας, εξέτασης καταγγελιών για διαπίστωση εκπλήρωσης ή μη των υποχρεώσεων των υπόχρεων, ή/και τη διενέργεια δειγματοληπτικών ελέγχων στους υπόχρεους που υπέβαλαν θετική δήλωση στο Εθνικό Μητρώο τήρησης μέτρων προληπτικής πυροπροστασίας μέσω της ειδικής ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας (Υ.Κ.Κ.Π.Π.), το οποίο και ενημερώνει για τα αποτελέσματα των ελέγχων αυτών.
  • Η ανεύρεση των στοιχείων των υπόχρεων, ο οικείος Δήμος δύναται να ανατρέχει στα δεδομένα που αντλούνται από την ηλεκτρονική πλατφόρμα του Εθνικού Μητρώου τήρησης μέτρων προληπτικής πυροπροστασίας, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 53Α του ν.4662/2020 (Α΄ 27), από τα αρχεία του, από τα δεδομένα του Εθνικού Κτηματολογίου κλπ.
  • Η διενέργεια καθαρισμού του οικοπέδου σε κάθε περίπτωση άπρακτης παρέλευσης της προθεσμίας δήλωσης καθαρισμού από τους υπόχρεους.
  • Η υποβολή αίτησης προς την οικεία Πυροσβεστική Υπηρεσία για τη διενέργεια αυτοψίας, σε περιφραγμένους ή επαρκώς περιτοιχισμένους χώρους και σε περίπτωση βεβαίωσης από την αρμόδια Πυροσβεστική Υπηρεσία τυχόν συνδρομής υψηλού κινδύνου πρόκλησης ή ταχείας επέκτασης πυρκαγιάς, σε αυτεπάγγελτο καθαρισμό των χώρων.
  • Ο επείγων αυτεπάγγελτος καθαρισμός από τον οικείο Δήμο για την άμεση άρση του κινδύνου, σε επείγουσες περιπτώσεις άμεσου και ιδιαίτερα υψηλού κινδύνου πρόκλησης ή ταχείας επέκτασης πυρκαγιάς, ο οποίος διαπιστώνεται με σχετικό έγγραφο της οικείας Πυροσβεστικής Υπηρεσίας.

20. Ποιες αρμοδιότητες έχει η αρμόδια Πυροσβεστική Υπηρεσία;

Στις αρμοδιότητες των Πυροσβεστικών Υπηρεσιών περιλαμβάνονται:

  • Η ενημέρωση με κάθε πρόσφορο μέσο του οικείου Δήμου, σε περίπτωση που από τη διενέργεια επιτόπιου ελέγχου από όργανα της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, ή/και τη διενέργεια δειγματοληπτικών ελέγχων στους υπόχρεους που υπέβαλαν θετική δήλωση στο Εθνικό Μητρώο τήρησης μέτρων προληπτικής πυροπροστασίας, διαπιστωθεί η μη συμμόρφωση των υπόχρεων στην εκπλήρωση της υποχρέωσης καθαρισμού και συντήρησης.
  • Η διενέργεια αυτοψίας κατόπιν αίτησης του οικείου δήμου σε περιφραγμένους ή επαρκώς περιτοιχισμένους χώρους, για τη διαπίστωση ή μη συνδρομής υψηλού κινδύνου πρόκλησης ή ταχείας επέκτασης πυρκαγιάς στους ως άνω χώρους.
  • Η βεβαίωση της αρμόδιας Πυροσβεστικής Υπηρεσίας σε επείγουσες περιπτώσεις άμεσου και ιδιαίτερα υψηλού κινδύνου πρόκλησης ή ταχείας επέκτασης πυρκαγιάς, προκειμένου να πραγματοποιηθεί από τον οικείο Δήμο, ο αυτεπάγγελτος καθαρισμός.

 

Πηγή : https://ecopress.gr/oikopeda-stin-platforma-kai-anonymes/


Πέμπτη 2 Μαΐου 2024

Καλή Ανάσταση & Καλό Πάσχα

 


Το Διοικητικό συμβούλιο, το Εποπτικό Συμβούλιο, η Nομική Oμάδα, και οι άνθρωποι των ομάδων Πολιτισμού και Περιουσίας, σας ευχόμαστε καλό Πάσχα και καλή Ανάσταση


Τρίτη 30 Απριλίου 2024

Μικρή ανάσα …

 


Παρατάθηκε μέχρι την 31 Μαΐου 2024 η προθεσμία υποβολής δήλωσης στο μητρώο καθαρισμού οικοπέδων.

Σύμφωνα με δημοσίευση της ΠΟΜΙΔΑ:

https://www.pomida.gr/newspost.php?nsl=kai-mitroo-dilosis-katharismoy-akalypton-xoron

 

Ο ΣΔΙΠ είναι μέλος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ακινήτων

https://ippokrateiospoliteia.blogspot.com/2024/04/blog-post_12.html

 

Πληροφορίες για τους καθαρισμούς των οικοπέδων στην Ιπποκράτειο Πολιτεία

https://ippokrateiospoliteia.blogspot.com/2024/04/blog-post_15.html

 

Η υπεύθυνη δήλωση - εξουσιοδότηση για τους ενδιαφερομένους ιδιοκτήτες στον σύνδεσμο :

https://docs.google.com/document/d/1-lm8okBv9pBlCeP5dnPA55BpGKiVNzdzD_BXzJROzAs/edit?usp=sharing

Οι υπεύθυνες δηλώσεις πρωτοκολλούνται εργάσιμες ημέρες και ώρες λειτουργίας των γραφείων ΣΔΙΠ και την επομένη διαβιβάζονται στην συνεργαζόμενη εταιρεία.